Dissikera mera

Eh nej tack! Vi dissikerade alltså grisar idag, hela grisar. Inte så stora i och för sig, men ändå, grisar! Trodde faktsikt att jag hade lite mera stake när det gällde sådana saker, liksom blod och skära i små söta grisar, men där hade jag inte riktigt koll på mig själv. Trots att man har plastpåse på hela kroppen och plasthandskar och shit så är det bara för hemskt att ta tag i en kall, död gris med händerna. Jag skar faktiskt inte en enda gång för att jag inte klarade det. 
Sedan att grisen just min grupp valde råkade ha hjärtfel, vilket resulterade i att den var otroligt mager, men med en gigantisk mage som var vätskefylld, gjorde inte saken bättre. Grisen hade börjat ruttna och vätskan rann ut all over the place. Lukten var gräslig, vilket gjorde att jag fick kväljningar lite hur som, och den mesta delen av dagen har jag mått illa efter det. Att vi hade lektionen precis innan lunch var just även tiptop! Skinksås till middag var nästan ännu bättre ;-).


Förövrigt har det varit en hyffsat bra dag, fått mycket skratt och sådant är bra, för då tänker man bara på det roliga.
Har dessutom bestämt att åka till pappa imorgon. Så cha cha fyra timmars resa! Men vad gör man inte för det man älskar mest va. Skogen, familjen, djuren. Där mår man bra!

Btw. Tycker det är lite torrt med comments nu för tiden.. Kör på bara!


Kommentarer
Postat av: C

HAHA xD jag var ju fett duktig på att skära och klippa och peta :P Nu framstår jag som värsta psykot xD hehe..

2010-01-14 @ 23:08:34
URL: http://cmbo.blogg.se/
Postat av: Lille

åh fy, vad det låter hemskt :o ah gonna miss u..... <3 men ha det så underbart

2010-01-15 @ 15:48:34
Postat av: sofia

Och folket i min klass klagar på att LÄRAREN dissikerade ett grishjärta...

2010-01-15 @ 20:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0